«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

تکرار حماسه ۹ دی ۸۸ با تشییع شهدای گمنام در دی ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۴۲۳۵۸
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
تکرار حماسه ۹ دی ۸۸ با تشییع شهدای گمنام در دی ۱۴۰۱
با اتفاقات اخیر همین تدفین شهدای گمنام در این چند روز به ویژه ۱۲ شهیدی که در خراسان رضوی مهمان ما هستند نشان داد مردم به ویژه بانوان باز هم با آرمان‌های انقلاب بیعت کردند

به گزارش شهرآرانیوز، ملیحه غیور، مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی با مرورحماسه ۹ دی ۸۸، به بیان موضوع «جهاد تبیین» می‌پردازد.

در تقویم روزی به نام روز «بصیرت وتجدید میثاق امت با ولایت» نام گرفته است؛ اول به این دلیل که مردم در حرکتی آگاهانه و مقتدرانه به اهانت به اعتقادات دینی و مذهبی‌شان پاسخ دادند و از طرفی هم این وحدت و همبستگی بین مردم مانع از آن شد تا دشمنان داخلی و خارجی  بخواهند برای ما تصمیم بگیرند. این‌ها عواملی است که به ما یادآوری می‌کند چه نام با مصمایی برای این روز انتخاب شده است.

اگر بخواهیم این موضوع را مقایسه کنیم با اتفاقات اخیر همین تدفین شهدای گمنام در این چند روز به ویژه ۱۲ شهیدی که در خراسان رضوی مهمان ما هستند نشان داد مردم به ویژه بانوان باز هم با آرمان‌های انقلاب بیعت کردند؛ حرکتی که حتی در روستا‌های دورافتاده هم پرشور بود و باز هم بیعت و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب را یادآوری کرد و نشان داد مردم با وجود همه مسائل اقتصادی که امروز دامنگیر آن‌ها شده است مقاومت می‌کنند.

اما اینکه در چنین شرایطی دستگاه‌های فرهنگی چه وظیفه‌ای دارند باید در درجه اول به موضوع جهاد تبیین توجه کنیم که حضرت آقا هم در سخنانشان به آن تاکید داشتند.

اکنون که روز ۹ دی را پیش رو داریم و این حماسه با استقبال از شهدای گمنام مجددا رقم خورد  خورد باید جهاد تبیین را در قالب‌های مختلف ارائه دهیم.

تولید سرود، نمایش خیابانی، پادکست و دیگر قالب‌های هنری از جمله برنامه‌هایی است که با پای کار آمدن دستگاه‌های مختلف فرهنگی می‌تواند ادامه این مسیر حماسه ساز باشد. مسیری که نشان از همبستگی و وحدت مردم دارد و  این وحدت و همبستگی مردم را و نشان دهد این حقیقت را آشکار کرد که مردم در مقابل اهانت با مقدساتشان ساکت نمی‌نشینند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->